Zwrot towaru

Odstąpienie od umowy

Będąc konsumentem mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa, weszła w posiadanie rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną).

Oświadczenie mogą Państwo przesłać:

  • pisemnie na adres: ul. Poznańska 11, 62-023 Gądki
  • w formie elektronicznej na adres: reklamacje@modo24.pl

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest tutaj (PDF) oraz na stronie Sklepu w zakładce „Odstąpienie od umowy”. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację przed jego upływem.

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu. Zwrotu dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzili się Państwo na inne rozwiązanie.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania.

Jeżeli otrzymali Państwo rzecz, należy odesłać ją na adres: ul. Poznańska 11, 62-023 Gądki – nie później niż 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed jego upływem.

Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy oraz odpowiada za zmniejszenie jej wartości wynikające z korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.


Reklamacja produktu

Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

Wada fizyczna

Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Produktu z Umową Sprzedaży, w szczególności gdy:

  • nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć,
  • nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał Sprzedawca,
  • nie nadaje się do celu wskazanego przez Klienta przy zawarciu umowy,
  • został wydany w stanie niezupełnym.

Wada prawna

Sprzedawca odpowiada także, jeżeli sprzedany Produkt stanowi własność osoby trzeciej lub jest obciążony prawem osoby trzeciej, albo gdy ograniczenie w korzystaniu wynika z decyzji organu. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności, jeśli Klient wiedział o wadzie przy zawarciu umowy.

Uprawnienia konsumenta

1) Obniżenie ceny / odstąpienie od umowy – Klient może żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie wymieni produkt lub usunie wadę.

2) Naprawa / wymiana – Klient może żądać wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

Terminy odpowiedzialności

  • 1 rok – domniemanie istnienia wady w chwili wydania produktu,
  • 2 lata – odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi (5 lat dla nieruchomości).

Zgłaszanie reklamacji

Reklamacje można składać:

  • osobiście: ul. Poznańska 11, 62-023 Gądki
  • pisemnie: ul. Poznańska 11, 62-023 Gądki
  • telefonicznie: 502 641 640
  • e-mail: reklamacje@modo24.pl
  • poprzez formularz kontaktowy w zakładce „Kontakt”

Zaleca się podanie w reklamacji: (1) informacji o wadzie i dacie jej wystąpienia, (2) żądanego sposobu doprowadzenia do zgodności z umową, (3) danych kontaktowych.

Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów

Konsumenci mogą skorzystać z pomocy m.in. rzeczników konsumentów, Inspekcji Handlowej czy organizacji społecznych. Szczegóły:

Pomoc udzielana jest także pod numerem infolinii konsumenckiej: 800 007 707 oraz pod adresem porady@dlakonsumentow.pl.

Loading...